ABD tüketici gözlemcisi Big Tech dijital cüzdanlarının düzenlenmesi çağrısında bulunuyor
ABD’nin en üst düzey tüketici mali gözlemcisi olan Tüketici Mali Koruma Ofisi (CFPB), teknoloji devleri tarafından sağlanan dijital ödemelerin ve akıllı telefon cüzdan hizmetlerinin düzenlenmesini önerdi. CFPB, bu hizmetlerin klasik ödeme yöntemleriyle rekabet ettiğini ancak gerekli tüketici garantilerinden yoksun olduğunu savunuyor.
Teklif Alfabesi (NASDAQ: Google), Elma (NASDAQ: AAPL), PayPal (NASDAQ: PYPL ) ve Block’un CashApp’ı banka benzeri kontrol altına alınacak. Bu, CFPB müfettişlerinin bu şirketlerin yakınlıklarını korumalarını, idari davranışlarını ve adil olmayan ve aldatıcı uygulamaları yasaklayan hükümlere uyumlarını izlemesini içerecektir.
Bir CFPB yetkilisine göre, teklif kesinleştiği takdirde her yıl toplu olarak 13 milyardan fazla ödeme gerçekleştiren yaklaşık 17 şirketi kapsayacak. Ajans, GooglePay, ApplePay, PayPal ve CashApp dışında dahil edilecek diğer platformların isimlerini vermeyi reddetti.
Teklif, CFPB Direktörü Rohit Chopra’nın, gizlilik ve antitröst endişeleri nedeniyle sıklıkla eleştirdiği bir sektör olan Big Tech üzerinde ajansın tam yetkisini kullanmaya yönelik uzun zamandır beklenen ve iddialı bir hamlesini temsil ediyor. 2021 yılında yönetici olduğu günden bu yana CFPB’nin sektöre yönelik incelemelerini giderek artıran Chopra, Big Tech şirketlerinin 2021 yılında tüketici verilerini nasıl kullandığına ilişkin bilgi talep etmiş ve geçtiğimiz yıl ödeme platformlarına yönelik bir soruşturma başlatmıştı.
Salı günü yaptığı açıklamada Chopra, teknoloji endüstrisinin geleneksel olarak yoğun şekilde düzenlenen bankacılık sektörü tarafından sunulan finansal hizmetlerde gerçek anlamda genişlediğine dikkat çekti. “Bugünkü kural, büyük teknoloji firmalarının ve diğer banka dışı ödeme şirketlerinin uygun denetime tabi olmasını sağlayarak düzenleyici arbitraj yolunu açacak” dedi.
Geçtiğimiz ay yaptığı bir konuşmada Chopra, bir CFPB araştırmasının teknoloji devlerinin çok az kısıtlama, sınırlı şeffaflık ve kafa karıştırıcı kurumsal politikalarla büyük miktarda tüketici ödeme verisi topladığını ortaya çıkardığını açıklamıştı. Bu durum, Çin’de gözlemlenen uygulamalara benzer şekilde tüketicileri şirketler tarafından gözetlenme riskiyle karşı karşıya bırakıyor.
Salı günkü öneriyi tartışan üst düzey CFPB yetkilileri, güçlü tüketici verilerine sahip bu büyük şirketlerde gizlilik uyumluluğunun incelenmesi gerektiğini vurguladı. Bu şirketlerin çoğunun iş modeli bu verilerden para kazanma etrafında dönüyor.
Big Tech şirket temsilcileri daha önce tüketici verilerinin korunmasına yönelik çabalarının altını çizmişti.
Önerilen kural, yılda beş milyondan fazla işlem gerçekleştiren şirketlere uygulanacaktır. CFPB, kuralın hem geleneksel finansal oyuncuların hem de teknoloji segmentinin bire bir gözetime tabi olmasını sağlayarak rekabeti de teşvik edeceğine inanıyor.
Teklif şu anda bir bildirim ve yorum devrine açıktır ve bunun 2024’ün başlarında sona ermesi bekleniyor.
Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.
Bu makale yapay zeka yardımıyla oluşturulmuş, bir editör tarafından çevrilmiş ve incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şartlar ve Koşullarımıza bakın.